Netbeheerder REW
Netwerkbeheerder REW is actief in de Waalse steden Waver, Limal en Bierges. Naast leverancier is REW sinds 2019 ook producent van elektriciteit, via warmtekrachtkoppelingen op plantaardige olie.
Over REW
REW (Réseau d’Énergie de Wavre, vroeger Régie de Wavre) is de belangrijkste distributienetwerkbeheerder voor elektriciteit in Waver, Limal en Bierges. REW is ook verantwoordelijk voor de aansluiting op het elektriciteitsnet, het beheer en het onderhoud van de meterstanden en het oplossen van storingen. Klanten kunnen hun meterstanden online doorgeven.
REW wil ook een schone energietoekomst garanderen door te investeren in nieuwe technologieën, zoals slimme meters en warmtekrachtkoppelingen. Ten slotte focust REW zich ook op de integratie van glasvezel om de internetsnelheid op het netwerk te verbeteren.
Wat is de missie van REW?
De belangrijkste missie van REW is het beheer en de distributie van elektriciteit in Waver, Limal en Bierges. Als beheerder van het lokale distributienetwerk richt REW zich op de levering van energie voor huishoudelijk gebruik, industrie en openbare diensten.
Het bedrijf is ook verantwoordelijk voor de aansluiting van je meter en de opzeg van je bestaande energiecontract bij een verhuis. Als klant geniet je bovendien van bijkomende diensten als je kiest voor een slimme meter.
REW speelt een essentiële rol bij de aanlevering van energiediensten. De focus ligt daarbij op het burgerwelzijn en het verantwoord beheer van energiebronnen. REW zet in op duurzame initiatieven om groene energie op te wekken, zoals zonnepaneleninstallaties en oplaadpunten voor elektrische voertuigen.
REW contacteren
Er zijn verschillende manieren om contact op te nemen met REW:
- Per telefoon op 010 22 26 53
- Per fax op 010/ 22 95 44
- Per e-mail naar info@grdwavre.be
- Per post naar het volgende adres: Provinciale Rue 265, 1301 Bierges
Vragen
Welke diensten biedt REW aan?
REW biedt een aantal essentiële diensten aan om energiebeheer gemakkelijker te maken voor inwoners en bedrijven in Waver, Limal en Bierges. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste diensten:
- Elektriciteitsdistributie: REW levert elektriciteit voor huishoudelijk en commercieel gebruik en voor openbare diensten.
- Aansluiting: als netbeheerder is REW verantwoordelijk voor een nieuwe aansluiting of wijziging van een bestaande aansluiting.
- Meetdiensten: REW is verantwoordelijk voor het beheer van je digitale meter. De digitale meter volgt je energieverbruik nauwkeurig op.
- Verhuisdienst: REW zorgt voor een vlotte opzeg van je energiecontract bij een verhuis. Zij regelen alle administratie.
- Ondersteuning bij stroompanne en noodsituaties: REW komt zo snel mogelijk ter plaatse.
- Promotie van hernieuwbare energie: REW moedigt het gebruik van hernieuwbare energie aan via verschillende initiatieven, waaronder de installatie van zonnepanelen en oplaadpunten voor elektrische voertuigen.
- Duurzaamheidsinitiatieven: REW steunt projecten om de ecologische voetafdruk te verkleinen. Zo steunt REW Smart City-projecten, waarbij het bedrijf onder meer inzet op warmtekrachtkoppeling op basis van hernieuwbare energiebronnen in de stad.
Waar is REW actief?
REW is voornamelijk actief in de regio Waver, Limal en Bierges.
Hoe kan je je digitale meter met Prepaid vooraf betalen?
Je hebt verschillende opties om dit in te stellen:
- Beheer je voorschotten via je account: log in met het wachtwoord dat je per post of e-mail ontving. In deze ruimte kan je je saldo controleren, op elk moment betalingen verrichten en gepersonaliseerde meldingen ontvangen. Denk hierbij aan waarschuwingen voor een laag beltegoed of activering van noodkredieten per e-mail of sms, afhankelijk van je voorkeuren.
- Bij fysieke herlaadpunten: je kan je saldo ook rechtstreeks bij onze servicepunten herladen. Onder meer in onze REW-vestiging in de rue Provinciale 265 in 1301 Bierges van 8.00 tot 12.00 uur.
Hoe kan je meterstanden doorgeven aan REW?
Je kan je meterstanden online doorgeven via de website van REW. Log in met je e-mailadres, meternummer en EAN-code.
Wat zijn de daluren volgens REW?
De piekuren zijn van maandag tot en met vrijdag van 7.00 tot 22.00 uur. De daluren zijn van maandag tot en met vrijdag van 22.00 tot 07.00 uur en op zaterdag en zondag de hele dag.
Je verhuist naar een stad die wordt bediend door REW. Hoe kom je aan je EAN-code?
Stuur een e-mail naar rew@grdwavre.be. Vermeld zeker je adres en meternummer.
REW bezorgt je na ontvangst van de gegevens een EAN-code. Dit is een unieke code van 18 cijfers, die specifiek is voor elke aansluiting en gekoppeld is aan één of twee meters. In de regio’s Waver, Limal of Bierges begint dit nummer altijd met 5414557.
Verander van energieleverancier in drie stappen
Geef je verbruik manueel in of laat ons een schatting maken op basis van je woningtype.
Vind de beste energieleverancier en het voordeligste contract.
Bevestig je keuze online of met de hulp van een van onze experts. Wij helpen je met de administratie.