Netbeheerder Resa

Resa is de netbeheerder voor elektriciteit en gas die actief is in de regio van Luik en een deel van Limburg. Als distributeur is Resa verantwoordelijk voor het onderhoud en de ontwikkeling van het lokale elektriciteits- en gasnetwerk.

Over Resa

Resa, onderdeel van de Tecteo-groep, is de op één na belangrijkste netbeheerder in Wallonië. Resa is verantwoordelijk voor de distributie van elektriciteit en aardgas in de regio Luik, en een deel van Limburg.

Resa doet meer dan alleen energie leveren. De netbeheerder zorgt ervoor dat alles binnen het gas- en elektriciteitsnetwerk perfect werkt en in optimale staat is in de regio. In het kader van de energietransitie zet Resa zich actief in om hernieuwbare bronnen zoals zonne- en windenergie in het netwerk te integreren.

Kortom, Resa zorgt ervoor dat energie beschikbaar, veilig en duurzaam is voor iedereen, in Luik en Limburg.

Welke missie heeft Resa?

  • De distributie van elektriciteit en gas in de regio Luik en een deel van Limburg
  • Het onderhoud en de modernisering van het netwerk
  • De integratie van hernieuwbare energieën in het netwerk

Resa contacteren

Wil je contact opnemen met Resa? Dit zijn de contactgegevens:

  • Via telefoon op 04 220 12 11 van maandag tot vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.
  • Om een gasreuk te melden kan je 24/7 bellen naar 04 362 98 38
  • Om een gevaarlijke situatie (kabel op straat, paal op de grond, …) te melden, kan je 24/7 bellen naar de storingsdienst op het nummer 04 263 18 80
  • Via het contactformulier dat beschikbaar is op hun website of via info@resa.be
  • Boulevard d’Avroy 38, 4000 Luik

Vragen

Welke diensten biedt Resa aan?

Resa biedt een brede waaier van diensten voor de distributie van elektriciteit en aardgas aan. Dit zijn de belangrijkste:

  • Energieverdeling: elektriciteit en gas tot bij je thuis brengen.
  • Netwerkonderhoud: de goede werking van het netwerk garanderen, storingen repareren en investeren in modernisering.
  • Aansluitingen: zowel de aansluiting van een nieuwe woning als de wijziging van een bestaande aansluiting garanderen.
  • Integratie van hernieuwbare energieën: meer schone energiebronnen zoals zonne- en windenergie opnemen in het netwerk.
  • Klantenservice: de klantendienst beantwoordt vragen en helpt bij problemen, gaande van een noodgeval of stroompanne tot een meterstandopname.

Waar is Resa actief?

Resa is voornamelijk actief in de regio Luik, maar ook in een deel van de provincie Limburg.

Hoe je Resa-budgetmeter opladen?

Voer om je budgetmeter op te laden je Bancontact- of MisterCash-kaart in de betaalterminal in. Voer de 13 cijfers van je klantreferentie in: je vindt ze op de kaart van je budgetmeter. Betaal nu een bedrag tussen € 5 en € 250. Drie geluidssignalen bevestigen dat de transactie gelukt is.

Plaats nu je budgetmeterkaart in de terminal, kies je taal en typ de klantreferentiecode in die op je kaart staat (13 cijfers). Verwijder de kaart zodra de terminal het bedrag van je oplaadbeurt weergeeft. Je bent klaar!

Let op: voor een correcte oplaadbeurt is het belangrijk dat je je oplaadkaart binnen de 24 uur vóór je herlaadbeurt in je budgetmeter plaatst. Zorg ervoor dat het cijfer 9 zichtbaar is op het scherm van je budgetmeter aan het einde van de informatieoverdracht op je kaart. Hoor je twee opeenvolgende geluidssignalen? Dan is de herlaadbeurt correct verlopen.

Waar vind ik een oplaadpunt voor mijn budgetmeter?

Oplaadpunten zijn beschikbaar in de kantoren van Resa, in de meeste OCMW’s en bij sommige handelaars.

Hoe geef je je meterstanden door aan Resa?

Heb je een digitale meter? Dan registreert Resa je meterstanden automatisch. De netbeheerder stuurt ze door naar je leverancier en je hoeft dan verder niets te doen.

Heb je nog een analoge meter? Dan stuurt Resa om de twee jaar een medewerker om de meterstanden op te nemen. Als je je meterstanden zelf doorgeeft, hoeft Resa niemand te sturen. Je kan je meterstanden doorgeven via de website van Resa, telefonisch of per post. Het is ook mogelijk om een meterkaart voor het raam te plaatsen of op een andere plek die zichtbaar is vanaf de straat.

Tip: als je je meterstanden doorgeeft, hou dan je EAN-code en je meternummer bij de hand.

Hoe kan ik mijn digitale budgetmeter herladen?

Je kan je digitale budgetmeter op twee manieren opladen:

  • Via MyRESA: je kan je digitale meter opladen wanneer je wil via de beheerruimte voor vooruitbetalingen. Log in op myresa.be met je gebruikersnaam en wachtwoord. Zodra je bent ingelogd, ga je naar het tabblad ‘laadprofiel en online opladen’ om een nieuwe betaling te doen.
  • Je kan je digitale meter ook opladen via een oplaadpunt. Je vindt ze in de kantoren van Resa, in de meeste OCMW’s en bij sommige handelaars.

Ik wil berekenen hoeveel ik kan besparen op mijn energiefactuur

Postcode
Onze klanten geven ons een score van
4.5

Verander van energieleverancier in drie stappen

Vul het formulier in

Geef je verbruik manueel in of laat ons een schatting maken op basis van je woningtype.

Kies het beste contract

Vind de beste energieleverancier en het voordeligste contract.

Sluit je contract af

Bevestig je keuze online of met de hulp van een van onze experts. Wij helpen je met de administratie.

Waarom nog twijfelen? Vergelijk energie