Watz is een Belgische energieleverancier die groene stroom en aardgas verkoopt in Vlaanderen en Wallonië. Hun belofte? Geen gezever.
Inhoud: |
|
Net als Elegant is Watz een kleine energieleverancier die 100% Belgisch is, met Vlaamse roots. Hij is actief in het noorden van het land, en dat sinds 2012 voor elektriciteit en sinds 2013 voor aardgas. Sinds maart 2017 bieden ze hun diensten ook in Wallonië aan. In Brussel bedient de onderneming enkel bedrijfsklanten.
De activiteiten van Watz beperken zich tot de verkoop van energie aan particulieren en bedrijven. De onderneming produceert m.a.w. zelf geen energie maar koopt energie op de groothandelsmarkt. Dat is een aspect dat haar wordt verweten door Greenpeace, dat argumenteert dat de energie voornamelijk afkomstig is van steenkool- en kerncentrales. Watz benadrukt echter dat ze wel degelijk groene stroom aanbieden. Daarvoor koopt ze garanties van oorsprong, die enkel afkomstig zijn uit België (voornamelijk Vlaanderen), een keuze die aansluit bij haar positionering als 100% Belgische en lokale leverancier.
Wat de bedrijfswaarden betreft, zijn helderheid en transparantie de kernwoorden van Watz. De onderneming heeft dan ook de keuze gemaakt om slechts één tariefplan aan te bieden voor haar twee producten, om zo de eenvoud van haar aanbod te benadrukken.
Watz hecht bijzonder veel belang aan de Belgische identiteit van de onderneming, evenals aan het menselijke aspect van haar klantendienst. Op zijn website stelt de gas- en elektriciteitsleverancier “steeds bereid te zijn om oplossingen te vinden” voor de vragen van consumenten. Watz aarzelt ook niet om zijn personeel naar voren te schuiven door bijvoorbeeld te verzekeren dat het “zich dubbel plooit om de beste service te verlenen” en “een doorgedreven vakkennis heeft”.
Watz heeft bovendien de verdienste dat het via meerdere kanalen bereikbaar is: telefonisch, via e-mail en via een contactformulier. Tot slot hebben de klanten toegang tot een persoonlijke klantzone online, ‘My Watz’. Via dit platform kunnen ze hun elektriciteits- en/of gasverbruik bekijken, hun meest recente energiefacturen raadplegen en adviezen lezen over hoe ze die kunnen verlagen.
Facturen kunnen tot slot worden betaald via domiciliëring of overschrijving. Het goede nieuws is dat deze tweede optie geen extra kosten inhoudt.
Watz wil een vertrouwensrelatie tot stand brengen met de klanten. Daarom maakt de leverancier er een erezaak van om een transparant en voordelig tarief toe te passen. Van tijdelijke kortingen voor nieuwe klanten is dus geen sprake want de onderneming hanteert liever uniforme prijzen voor iedereen. Ze waakt er dus over dat haar contracten duidelijk en ondubbelzinnig zijn, zonder kleine lettertjes.
Concreet biedt Watz variabele prijzen die om de drie maanden worden geïndexeerd, en dat zowel voor elektriciteit als voor aardgas. Conform zijn belofte van transparantie engageert de Belgische leverancier zich om zijn klanten te waarschuwen wanneer prijsschommelingen op de markt de gehanteerde tarieven beïnvloeden. De looptijd van het contract werd vastgelegd op een jaar.
Deze voorwaarden gelden zowel voor residentiële klanten als ondernemingen. Alleen de toegepaste kilowattuurprijs (kWh) verschilt tussen beide.
Om te achterhalen of Watz de goedkoopste energieformules aanbiedt, kan alleen een prijsvergelijking van alle spelers op de energiemarkt uitkomst bieden. Wij raden je dus aan om gebruik te maken van onze prijsvergelijker voor elektriciteits- en gascontracten in België.
Heb je vragen over de tarieven, een verandering van leverancier of een verhuizing? Bel 0800 37 447
Factuur, dreigende stroomafsluiting, budgetmeter:
Klantendienst: | 02 321 00 50 |
E-mail: | hallo@watz.be |
Post: | Dascottelei, 7 2100 Deurne |