De tijden veranderen, en Energie-Vergelijker.be verandert mee. Om jou nog beter van dienst te kunnen zijn, staken wij onze website in een nieuw jasje. Wie naar onze site surft vindt vanaf nu een nieuw design en nieuw logo – wij stellen ze jou met plezier voor!

Eén missie, drie woorden: klik, vergelijk, bespaar.

De reden dat we bij Energie-Vergelijker.be elke dag naar kantoor komen? Om Belgen zoals jou te helpen besparen op hun stroom- en gasfactuur. Daarvoor werken onze programmeurs hard aan onze online vergelijkingstool en staan onze consulenten je te woord op 0800 37 447.

“Al sinds 2013 maken onze energiespecialisten de energiemarkt heel wat eenvoudiger door met de consumenten tips te delen zodat zij die markt beter kunnen begrijpen. Bovendien helpen wij hen elke dag het beste aanbod te vinden en zo te besparen op hun factuur.”, vertelt Antoine Dumont, verantwoordelijke voor Energie-Vergelijker.be.

Om die missie tot een goed einde te brengen houden we het eigenlijk heel simpel. Drie woorden volstaan: ‘Klik. Vergelijk. Bespaar.’ Op onze website ziet dat er zo uit:

  • Klik op “Ik vergelijk de aanbiedingen voor elektriciteit en gas o.b.v. postcode.” Dit is en blijft de kerntaak van ons bedrijf. Wij houden rekening met jouw criteria en bieden gespecialiseerde hulp van een expert voor consumenten die graag persoonlijk begeleid willen worden;
  • Vergelijk de huidige aanbiedingen o.b.v. persoonlijke gegevens zoals de samenstelling van je huishouden of het jaarlijks verbruik in kWh, maar ook jouw persoonlijke waarden (groene stroom, aardgas etc.); 
  • Bespaar tientallen of zelfs honderden euro’s op je energiefacturen door een voordeligere leverancier en tariefkaart te vinden dan degene die je momenteel hebt.

Informatie, transparantie en advies: om die missie visueel zo goed mogelijk weer te geven werkten we samen met een grafisch designer die die drie elementen goed in het achterhoofd heeft gehouden”, geeft Antoine Dumont aan. “Die drie woorden hebben overigens nog meer zin wanneer je ze combineert met een andere belangrijke kernwaarde van ons bedrijf: onze digitale aanwezigheid via de ‘.be’

De nieuwe look geeft onze boodschap dus nog beter weer en vertelt ons meer over de diensten die we consumenten willen aanbieden.

Dit nieuwe logo vind je vanaf nu niet alleen op onze website maar ook onze sociale media (Facebook, LinkedIn, Twitter), én we hebben onze website geüpdatet om haar gebruiksvriendelijker te houden voor àl onze gebruikers.

Eenmaal op onze pagina beland krijg je met één muisklik toegang tot alle essentiële info zoals:

  • De werking van onze vergelijkingstool;
  • Onze gegevens;
  • Redenen om ons te vertrouwen;
  • De mening van andere bezoekers over onze website.

Onze waarden vind je ook terug in het kleurenpalet: blauw straalt vertrouwen en frisheid uit, oranje vrolijkheid en energie. Schakeringen die hopelijk perfect weergeven waarvoor we willen staan naar onze klanten toe.

Energie-Vergelijker.be en Wikipower: een terugblik op 10 jaar succes!

Energie-Vergelijker.be komt niet uit het niets: aan de wieg van de vergelijker staat Luiks bedrijf Wikipower, specialist in het organiseren van groepsaankopen elektriciteit en gas. Na de vrijmaking van de energiemarkt wagen Michaël Corhay en Maxime Beguin, twee versgebakken ingenieurs, zich in 2011 aan het ondernemerschap via een allereerste groepsaankoop van stroom en gas. De resultaten blijven niet achter, want niet minder dan 2 700 huishoudens doen mee aan dit concept… een knallende start!

Dankzij de grote media-aandacht rondom dit project besluiten de twee jonge ondernemers hun bereik te verrgoten via groepsaankopen specifiek voor ledlampen en zonnepanelen. In 2013, twee jaar na de oprichting van Wikipower, komen ze dan met Energie-Vergelijker.be op de proppen. Dat jaar kiest Michaël er ook voor om het bedrijf te verlaten.

In 2015 trekt Maxime Beguin met zijn groepsaankopen naar Dijon in Frankrijk: ook de Fransmannen kunnen zich vanaf nu inschrijven voor een groepsaankoop van Wikipower!

In 2017 maakt Wikipower een fikse groei mee en in 2018 telt ons bedrijf niet minder dan 25 werknemers: mediabedrijf RTBF stapt in de onderneming als aandeelhouder. Er wordt een reclamecampagne gelanceerd op radio en televisie, wat de interesse voor de groepsaankoop en het aantal inschrijvingen doet ontploffen.

In 2019 is er dan fantastisch nieuws voor Energie-Vergelijker.be: zij wordt de allereerste online vergelijker van energieprijzen die het label krijgt van de CREG, de federale regulator van energie, die de consumenten zo een neutrale, onafhankelijke vergelijking van de energieproducten belooft.

In 2020 krijgt Wikipower de prestigieuze titel van Ambassadeur van Trends Gazellen, wat hem de titel oplevert van kleine onderneming met de grootste groei in de afgelopen vijf jaar.

Tegenwoordig werken bij Wikipower en Energie-Vergelijker.be meer dan 30 werknemers die zowel aan de groepsaankopen werken als aan het managen van de twee producten als o.a. klantendienstmedewerker of marketingspecialist. En de familie bleef maar groeien: in 2021 kwam er onze vergelijker van de telecomprijzen, Comparateur-Telecom.be! Momenteel is die enkel in het Frans beschikbaar, maar een vertaling naar het Nederlands staat al op de planning.

2021 is ook het jaar waarin de CREG haar vertrouwen in Energie-Vergelijker.be bevestigt: we krijgen dit jaar opnieuw het label van de CREG!

>>Meer lezen over de geschiedenis van Wikipower

Wil je de nieuwe look van Energie-Vergelijker.be meteen uitproberen? Vergelijk nu nog je energiecontract!

Reageren!